,

چرا از سعید جلیلی برای ریاست جمهوری حمایت میکنم؟ {پاسخ امیرحسین ثابتی را بخوانید}

دکتر امیر حسین ثابتی {نماینده مردم تهران در مجلس} در کانال تلگرام و ایتا و ویراستی خود متنی منتشر کرده است درباره چرا در قامت یک نماینده مجلس، از کاندیداتوری دکتر سعید جلیلی برای انتخابات ریاست جمهوری حمایت میکند. پیشنهاد می کنیم حتما بخوانید … :

برخی پرسیده اند چرا در قامت یک نماینده مجلس، از کاندیداتوری دکتر سعید جلیلی برای انتخابات ریاست جمهوری حمایت میکنم؟

۱. به لحاظ قانونی هیچ منعی در این باره وجود ندارد و هر نماینده ای مجاز است از کاندیدای مورد نظرش حمایت کند‌. همانطور که در وزارت کشور هم گفتم (https://t.me/tasavirearchivi/57)، کسانی که امروز میخواهند از یک عمل صد در صد قانونی، یک روایت دیگر تعریف کنند همانهایی هستند که سال ۹۶ وقتی ظریف به عنوان وزیر خارجه و یک مقام دولتی به صورت کاملا غیرقانونی در همایشهای انتخاباتی روحانی شرکت میکرد (https://t.me/farsna/71629)، سکوت کرده بودند و حتی توجیه میکردند.

ویدیو :‌ توضیح امیر حسین ثابتی در وزارت کشور

دریافت ویدیو | لینک تلگرام | ایتا

۲. اما چرا از جلیلی حمایت میکنم؟

یکی از مهمترین اتفاقات هر دوره از مجلس، نوع تعامل با دولت مستقر است. با شناختی که از سعید جلیلی دارم مطمئنم که شخصیت او و رویکردهایش براساس تعامل حداکثری با مجلس و سایر دستگاه هاست و طبیعتا حضور او در راس دولت، فرصت بزرگی برای تعامل دولت و مجلس برای حل مشکلات کشور ایجاد میکند.

جلیلی بی حاشیه، پرکار، منصف، صبور و بسیار با اخلاق است و این ویژگی ها کار مجلس را هم برای حل مشکلات و تعامل با دولت راحت تر میکند.

۳. یک اقدام مهم دیگر مجلس، تصویب بودجه سالانه است. بودجه ای که هر سال دچار کسری درآمد و ناترازی میشود و همین باعث تورم و گرانی و… است. یکی از ویژگی های مهم سعید جلیلی، رویکرد سخت گیرانه او نسبت به بریز و بپاشهای دولتی و کارهای نمایشی است. او به شدت نسبت به بیت المال حساس است و با روی کار آوردن مدیرانی از این دست، میتواند حجم قابل توجهی از اسراف و حیف و میل در دستگاه های حاکمیتی را کم کند و همان هزینه ها را خرج رفاه مردم و کارمندان دولت کند. رویکردی که حتما در حل بخشی از ناترازی بودجه نیز اثرگذار است و بازهم کار مجلس را راحت تر خواهد کرد.

۴. ویژگی دیگر جلیلی سلامت و پاکدستی اوست که امید میدهد وزرایی سالم مثل خودش را به مجلس معرفی کند، نه افراد باندباز و حاشیه داری که در پی لابی با نمایندگان و دادن امتیازات غیرقانونی باشند. این یعنی، سرچشمه تشکیل دولت را باید دست سالم ترین فرد داد تا بعدا خود نمایندگان نیز گرفتار وزرای اهل فساد و رانت نشوند.

در مجموع، بنده تمام تلاشم را خواهم کرد تا مردم با آگاهی بیشتر، بهترین انتخاب را داشته باشند تا در مجلس دوازدهم تعامل حداکثری با دولت بعدی برقرار شود اما اگر همان دولت مطلوب نیز سر کار آمد و دچار خطا شد، حتما از طریق ابزار نظارتی مجلس آن را مورد بازخواست و مطالبه قرار خواهم داد.