,

اصالت سعید جلیلی + بیوگرافی سعید جلیلی {جلیلی اهل کجاست؟}

بسم الله الرحمن الرحیم … پرسش بسیاری از شما رای دهندگان عزیز درباره اصالت سعید جلیلی و اینکه سعید جلیلی اهل کجاست … در این صفحه پاسخ داده شده است … در ادامه بخوانید :

📎زندگینامه سعید جلیلی | مشرح سوابق در این لینک

سعید جلیلی متولد ۱۵ شهریور ۱۳۴۴ در شهر مشهد است. {مادر سعید جلیلی ترک و آذری زبان هستند و پدر سعید جلیلی از کردهای استان کردستان عزیز که در زمان پهلوی به اطراف مشهد تبعید شده بودند…}


خاطره‌ مادر سعید جلیلی {ایشان از ترک زبان های اردبیل عزیز هستند} از «واقعه گوهرشاد و مقاومت پدرش برای برگزاری مراسم عزاداری و روضه حضرت سیدالشهداء علیه السلام» به زبان ترکی

حجم : 5 مگابایت | دریافت | لینک تلگرام | لینک ایتا | لینک بله | لینک مگا

حاجیه خانم برکچی مادر دکتر سعید جلیلی، از ترک زبان های اردبیل است که در جوار امام رضا( ع ) ساکن شده‌اند.
خانم برکچی در طرح جمع‌آوری خاطرات مسجد گوهرشاد، به زبان آذری از مقاومت پدرش در دوران ممنوعیت عزاداری امام حسین( ع ) می گوید.
محل ضبط این خاطرات خانه پدری ایشان است که بیش از صد سال روضه امام حسین (علیه السلام) در آن برپاست.

جلیلی سیاستمدار مستقل ایرانی، عضو شورای راهبردی روابط خارجی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران است. او از سال ۱۳۸۶ تا ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ نیز دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با کشور‌های غربی بود. وی پیش از این رئیس اداره بازرسی وزارت خارجه، مدیر بررسی‌های جاری دفتر رهبری و معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بوده‌است. جلیلی با شعار حیات طیبه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ نامزد شد و با کسب بیش از چهار میلیون رأی سوم شد.

وی در دوران جنگ ایران و عراق رزمنده بود و در این نبرد یکی از پاهایش قطع شد. وی دارای دکترای علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق (ع)  است و در این دانشگاه به تدریس دیپلماسی پیامبر (ص) مشغول است. سعید جلیلی به زبان‌های انگلیسی و عربی آشنایی دارد.


✏️زندگی شخصی سعید جلیلی | 35 ویدیو برای شناخت جلیلی از زبان دیگران در این لینک

سعید جلیلی در سال ۱۳۴۴ در شهر مشهد به دنیا آمد. پدر وی محمدحسن جلیلی معلم و مدیر دبستان نواب صفوی ناحیه یک مشهد و دانش‌آموخته زبان فرانسه و اهل بیرجند و مادر وی آذری و اهل اردبیل است. او در سال ۱۳۷۱ و پس از دریافت فوق لیسانس با فاطمه سجادی ازدواج کرد. فاطمه سجادی پزشک عمومی است. آنها از این ازدواج دارای یک فرزند پسر به نام سجاد هستند که در دبیرستان تحصیل می‌کند. وی تا سال ۱۳۸۴ ساکن کرج بوده‌است.


📚تحصیلات و تدریس | 40 ویدیو جلیلی شناسی از زبان خود دکتر جلیلی

سعید جلیلی تحصیلات ابتدایی تا دانشگاه را در مشهد و تحصیلات دانشگاهی خود را تا مقطع دکتری علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق (ع)  به پایان رسانده و در دانشگاه امام صادق (ع)  به تدریس «دیپلماسی پیامبر(ص) » می‌پردازد. جلیلی سابقه تدریس در دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف را هم دارد.


❗️حضور در جبهه

جلیلی در زمان جنگ هشت‌ساله ایران و عراق از دبیرستان تا دوران دانشجویی بار‌ها در جبهه‌های جنگ حضور یافت.
در دی ماه سال ۱۳۶۵ دیده‌بان تیپ ۲۱ امام رضا (ع) خراسان بود که در عملیات کربلای ۵ پایش زخمی شد و در بیمارستان صحرایی منطقه شلمچه در پیِ نبودِ امکانات و وضعیت اورژانسی، پای راست خود را از دست داد. پس از آن نیز در قسمت تدارکات لشکر حضور یافت.


✅بخشی از پیشینه اجرایی | مشروح سوابق در این لینک

سعید جلیلی در سال ۱۳۷۰، رئیس اداره بازرسی وزارت خارجه، در سال ۱۳۷۶،  معاون اداره اول آمریکا در وزارت خارجه، در سال ۱۳۷۹، مدیر بررسی‌های جاری دفتر رهبری، در سال ۱۳۸۴، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در سال ۱۳۸۶،  دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، در سال ۱۳۸۷،  نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی (سمت کنونی)، بوده است.
جلیلی همچنین از سال ۱۳۹۲ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است.


مادر جلیلی ترک ، پدر جلیلی کرد، جلیلی حافظ کل قرآن اما جلیلی اهل نمایش و شوآف نیست

حجم : 5 مگابایت | دریافت | لینک ایتا | لینک تلگرام | لینک بله | لینک مگا

مادر جلیلی ترک ، پدر جلیلی کرد، جلیلی حافظ کل قرآن اما جلیلی اهل نمایش و شوآف نیست …. سعید جلیلی بیشتر از شش نامزد دیگه در دفاع مقدس زحمت کشیده و بیشتر همه تو جنگ جانباز شده… اما … هیچ کدوم رو احتمالا نمی دونستید …. چون جلیلی نمیخواد با این ها رای جمع کند…


چرا به جلیلی رای دهیم ؟‌

🔹از پایین‌ترین سطح وارد کار دولتی شدم
🔹یکی از چیزهایی که به رئیس‌جمهور کمک می‌کند، این است که سلسله‌مراتب و روند اجرای دستورات را بداند.

🔹از سال 1368 وارد وزارت خارجه شدم و سال 1386 به دبیریِ شورای‌عالی امنیت ملی رسیدم.

🔹در کار دولت یکی از مهم‌ترین موضوعات بالابودن بهره‌وری است.
🔹زمانی که در بازرسیِ وزارت خارجه بودم برای کاهش هزینه‌ها فقط یک بار به سفر رفتم اما با ایجاد سازوکار مناسب بیشترین اشراف را به موضوعات داشتیم.

🔹در معاونت اروپا و آمریکای وزارت خارجه توانستیم با استفادهٔ بهینه از منابع، حضورمان در کشورهای مختلف را بدون افزایش هزینه‌ها بالا ببریم.

شعار ستاد انتخاباتی ما تابلوی چهار سال آینده دولت ماست
🔹در این 10-11 سال گذشته فرصت‌ها را سایه‌به‌سایه دنبال کردیم و برای آنها برنامه داریم.

🔹شعار می‌تواند دو کلمه و جذاب باشد اما به همکارانم گفتم ما شعارمان را بر این مبنا اعلام می‌کنیم که تابلویی باشد برای چهار سال آینده که سرمشق کارمان باشد و مردم بتوانند قضاوت کنند که این شعار عملی شده است یا نه.

مهم‌ترین فرصت کشور توانمندی‌های آحاد جامعه است
🔹ما یک نسلِ خلاقِ باهوش داریم که می‌تواند نقش‌آفرینی کند.

🔹دولت باید برای هر یک از شهروندانش امکان نقش‌آفرینی ایجاد کند.

به بهترین شکل با سایر قوا تعامل خواهیم داشت/ در دبیرخانه شعام موضوع فساد را پیگیری می‌کردیم
🔹یکی از بهترین خاطراتم از دوران کاری من در شورای عالی امنیت ملی این است که بهترین وقوی‌ترین مناسبات را با قوای سه گانه داشتیم و آن هم زمانی که قوا با یکدیگر اصطکاک داشتند.

🔹در همان زمان برخی موضوعات ملی مانند مبارزه با فساد که همراهی سه قوه را می‌خواست در دبیرخانه پیگیری می‌شد

سال 92 یکی از مهم‌ترین بحث‌های من در انتخابات ریاست‌جمهوری اصلاح ساختار اداریِ دولت بود
🔹پس‌از انتخابات سال 92 به نامزدِ پیروز گفتم «ما باهم اختلاف‌نظر داریم، اما این ماشین دولت نه من را به مقصد می‌رساند، نه تو را.»

🔹دستگاه‌های اداری باید ملجأ و پناه‌گاه مردم باشند؛ سازوکارهای دولتی باید تغییر کند.

دولت سایه تشکیلات نیست؛ یک گفتمان است
🔹خود من هم اگر رئیس‌جمهور بشوم، از دولت‌های سایه استقبال می‌کنم.

لازمه موفقیت دولت نظارت است چه توسط رسانه‌ها چه توسط اساتید و دانشگاه. هر دانشگاهی باید یک دولت سایه باشد

وقتی فتنه داعش شکل گرفت عده‌ای تردید داشتند/ با اشراف تهدید را می‌توان تشخیص داد
🔹وقتی که فتنه داعش شکل گرفت، حتی در داخل کشور ما برخی دچار تردید بودند اما کسی که اشراف داشت می دانست که شروع یک فتنه است که انتهایش در ارتباط با امنیت ملی ما است.

در زمان من تعداد سانتریفیوژ به 19 هزار رسید
🔹قبل از ما کسانی که عهده‌دار مسئولیت بودند نوشتند اجازه یک سانتریفیوژ هم به ما نمی‌دهند اما در زمان من تعداد سانتریفیوژ به 19 هزار رسید.

🔹ماموریت ما دفاع از حق ایران و دانشمندان ایران بود. رئیس‌جمهور الان علاوه بر دفاع از حقوق هسته‌ای باید از حق معیشت ایران هم دفاع کند.

دیپلماسی اقتصادی
در چندین کشور آمریکای لاتین بدون اضافه کردن هزینه‌های کشور نمایندگی ایجاد کردیم و این با جابجا کردن افراد از کشورهایی بود که از نظر امکانات خوب بودند اما ما اتباع زیادی در آنجا نداشتیم

🔹به دلیل صادرات تراکتور به ونزوئلا ایران را به نام تراکتور می‌شناسند و پروژه‌های ساختمانی زیادی هم در آنجا انجام شد.

نحوۀ تعامل با نخبگان
چند ماه قبل‌از انتخابات یک استاد برجستهٔ کشور در حوزهٔ نظام سلامت را پس‌از 10 سال پیگیریِ مقالاتش دعوت کردم تا از ظرفیت او استفاده شود.

🔹یکی از موضوعات مهم برای پیشرفت کشور، تصمیم‌گیری صحیح و به‌موقع است؛ تردید، تأخیر و تزلزل در تصمیم‌گیری، کشور را دچار خسارت می‌کند.